Igor Dronov

Zasłużony Artysta Rosji
Główny dyrygent orkiestry Studio Muzyki Nowej

Urodził się w Moskwie. W 1992 roku skończył Konserwatorium Moskiewskie: dyrygenturę
chóralną (klasa prof. B. Tiewlina) oraz dyrygenturę symfoniczno-operową (klasa prof. D.
Kitajenko), wkrótce, już w 1994roku, skończył studia doktoranckie pod kierunkiem prof. D.
Kitajenko. Był uczestnikiem warsztatów mistrzowskich prowadzonych przeя Georga Solti
oraz Pierre’a Bouleza.
W 1991 roku został dyrygentem Teatru Bolszoj i pozostaje nim do dziś. W repertuarze
znajdują się opery „Jewgienij Oniegin” P. Czajkowskiego, „Faust” C. Gounoda, „Trubadur” i „Traviata” G.Verdi, „Aleko” i „Skąpy rycerz” S. Rachmaninowa, „Madame Butterfly” G.Puccini, „Dzieci Rosenthala” L. Diesiatnikowa. W 2004 roku został dyrektorem muzycznym Wieczoru baletów jednoaktowych („Sala nr 6” z muzyką autorstwa Arvo Parta,
„Magrittomania” – J.Krasawina, „Lea” – L.Bernstein), w roku 2005 – dyrektor muzyczny baletu Johna Neumeiera Sen Nocy Letniej z muzyką F. Mendelsohna-Bartoldy, G. Ligetti oraz tradycyjną muzyką mechaniczną (premia „Złota maska” za najlepsze przedstawienie
baletowe), w roku 2006 – dyrektor muzyczny baletów „Serenada” G.Balanchine z muzyką P. Czajkowskiego, „Miserecordes” C. Wheeldona z muzyką z Symfonii nr 3 A. Parta (światowa premiera), w 2007 – dyrektor muzyczny baletu „Lekcja” F. Flinta z muzyką G. Delerue. Poza tym, Igor Dronow występuje z orkiestrą Teatru Bolszoj w ramach programów koncertowych.
Współpracuje z wieloma znakomitymi zespołami, do których należą m.in. Rosyjska Orkiestra Narodowa, Ensemble Modern (Niemcy).
Począwszy od 1992 roku jest wykładowcą w katedrze dyrygentury symfoniczno-operowej Konserwatorium Moskiewskiego (od 2002 roku jako profesor). Jest głównym dyrygentem orkiestry Studio Muzyki Nowej, z którą dokonał ponad 500 rosyjskich oraz światowych
premierowych wykonań utworów XX wieku. Igor Dronow jest głównym dyrygentem na Festiwalu Muzyki Współczesnej „Moskiewskei Forum” od początku istnienia tego festiwalu.
Począwszy od 1994 roku jest głównym dyrygentem i dyrektorem artystycznym orkiestry młodzieżowej Premiera.
Igor Dronow dokonał nagrań kilku płyt z współczesną muzyką rosyjską i zagraniczną.
Występuje w Europie, USA i Japonii.

Studio Muzyki Nowej

Studio Muzyki Nowej jest wiodącą rosyjską orkiestrą specjalizującą się w muzyce
współczesnej. Powstała w 1993 roku w Konserwatorium Moskiewskim z inicjatywy
kompozytora Władimira Tarnopolskiego, dyrygenta Igora Dronowa oraz muzykoznawcy
Aleksandra Sokołowa. Repertuar zespołu obejmuje w zasadzie całą muzykę kameralną oraz
kameralno-orkiestrową ХХ-ХХI ww., począwszy od wczesnej awangardy rosyjskiej, poprzez zachodni modernizm, na utworach napisanych w ostatnich latach kończąc. Orkiestrze zostały zadedykowane utwory napisane przez wielu znakomitych kompozytorów, wśród których znaleźli się Maarten Altena, Jurij Woroncow, Aleksandr Wustin, Roman Ledenew, Faradż Karajew, Jurij Kasparow, Igor Kefalidi, Martijn Padding, Luis Naon, Enno Poppe, Roger Redgate, Włądimir Tarnopolskij, Iwan Fedele, Nicolaus Huber, Gerard Zinnstag i in.
Szczególną uwagę muzycy zespołu zwracają na rozmaite formy współpracy z młodymi kompozytorami poprzez m.in. organizację kursów mistrzowskich, zamawianie nowych utworów.
Orkiestra z powodzeniem występuje w Rosji i zagranicą – koncerty Studia Muzyki Nowej rozbrzmiewały m.in. w Dużej sali Konserwatorium Moskiewskiego, w Konserwatorium w Berlinie, Konzerthaus, Cite de la Musique w Paryżu, Filharmonii w Sankt-Petersburgu, Teatro Malibran w Wenecji.
Orkiestra wielokrotnie występowała wraz z Ensemble Modern, Schönberg Ensemble oraz Klangforum Wien. Studio Muzyki Nowej regularnie prowadzi kursy mistrzowskie w wielu konserwatoriach na całym świecie, realizuje rozmaite projekty na uczelniach, wśród których znalazły się uczelnie w Oxfordzie, Bostonie czy Harvardzie. Studio jest pierwszą i na tę chwilę jedyną orkiestrą rosyjską zaproszoną na Międzynarodowe Warsztaty Muzyki Nowej w mieście Darmstadt.
Studio Muzyki Nowej należy do podstawowego składu wykonawców Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Moskiewskie Forum”, organizowanego przez Centrum Muzyki Współczesnej przy Konserwatorium Moskiewskim. Orkiestra również odpowiada za
przeprowadzenie Konkursu młodych wykonawców im. P. Jurgensona.

Łukasz Długosz

Łukasz Długosz uznany przez krytyków za jednego z najwybitniejszych flecistów. Jest również najliczniej uhonorowanym w historii polskim flecistą. Absolwent studiów solistycznych w Hochschule für Musik und Theater w Monachium oraz studiów mistrzowskich w Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse w Paryżu oraz w Yale University w New Haven.
Jest zwycięzcą kilkunastu konkursów międzynarodowych w tym tak prestiżowych jak w Paryżu,  Odense, Monachium oraz Viggiano.
Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą. Współpracuje z wieloma renomowanymi orkiestrami. Jako solista występował m.in.: w Musikverein Goldener Saal oraz Konzerthaus we Wiedniu, Konzerthaus w Berlinie, Gasteig Carl Orff Saal oraz Herkulessaal w Monachium. Poly Theatre w Pekinie, Xinghai Concert Hall w Guangzhou, Shanghai Concert Hall, Opera House w Katarze, Shin Kobe Oriental Hall w Kobe, Sala koncertowa im.Piotra Czajkowskiego w Moskwie. Grał pod batutą takich gwiazd jak Zubin Mehta, James Levine, Mariss Jansons, Jesús López Cobos, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk, Gabriel Chmura czy Agnieszka Duczmal Jest wielokrotnie zapraszany do wykonania koncertu fletowego Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora. Koncert wykonywał m.in w Pekinie, Doha, Berlinie, Paryżu, Rydze, Koblenz, Helsinkach, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku.
W 2010 roku Łukasz Długosz miał swój debiut fonograficzny z London Symphony Orchestra z którą nagrał płytę z koncertem fletowym Michaela Colina. Artysta dokonał wielu nagrań archiwalnych, radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Artysta nagrał ponad 20
albumów płytowych zawierających w przeważającej części muzykę polską, za które zostały bardzo wysoko ocenione przez krytykę polską i europejską i za które otrzymał wiele prestiżowych międzynarodowych nagród fonograficznych, w tym nagrodę International Classical Music Award (ICMA).
Jego koncerty były wielokrotnie transmitowane przez najważniejsze rozgłośnie radiowe takie jak: BBC Radio 3, NDR, SWR, BR4, Deutschland Radio Kultur, Polskie Radio 2, Radio France, RMF Classic.
Na swoim koncie ma szereg prawykonań kompozycji polskich i zagranicznych twórców m.in.: Enjott Schneider, Pawła Mykietyna, Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, Piotra Mossa, Michaela Colina, Pawła Łukaszewskiego, Jerzego Kornowicza, Macieja Błażewicza,  Justyna
Kowalska-Lasoń, Marcel Chyrzyński i wielu innych.
Artysta jest również propagatorem muzyki najnowszej, do tej pory powstało 72 utwory dedykowane jemu oraz Agacie Kielar-Długosz. Mottem przewodnim działań Łukasza Długosza stało się więc poszerzanie i wzbogacanie polskiej literatury fletowej. Większość
powstałych dzieł są to dzieła symfoniczne, które po prawykonaniu nadal są promowane i uwieczniane fonograficznie.
Jest jurorem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów fletowych. Prowadzi kursy mistrzowskie na całym świecie. Reprezentuje Polskę na licznych międzynarodowych konwencjach fletowych. Reprezentował Polskie Radio na Międzynarodowym Forum Młodych wykonawców organizowanym przez EBU.
Łukasz Długosz był dwukrotnie nominowany do Paszportów Polityki oraz nagrody Fryderyki i Gwarancje Kultury TVP Kultura. Za swoje osiągnięcia artystyczne otrzymał szereg prestiżowych nagród i stypendiów m.in.: Gasteig Musikpreis, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Zeit-Preis, Deutsche Stiftung Musikleben, Laureat Młodej Polski.
W sezonie 2017/18 Łukasz Długosz dokonał prawykonania po 80 latach odnalezionego Concertina Pawła Kleckiego  wraz z orkiestrą Sinfonia Varsowia pod batutą Jerzego Maksymiuka.
Artysta w 2018 roku otrzymał szereg nominacji m.in do Fryderyki 2018 za album z koncertem fletowym Pawła Mykietyna, do tytułu Człowiek Roku 2018 w kategorii kultura tygodnika Echo Dnia oraz do nagrody środowiska muzycznego Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii Osobowość Roku.
Zarząd Główny Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, przyznał artyście statuetkę Orfeusz 2016 za wybitne osiągnięcia artystyczne w dziedzinie wykonawstwa muzyki fletowej, w tym dzieł kompozytorów polskich.
Za wybitną działalność kulturalną i promocję kultury polskiej Łukasz Długosz został odznaczony medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

Bartłomiej Kominek

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie Janusza Olejniczaka. Brał udział w kursach mistrzowskich najwybitniejszych pedagogów fortepianu, między innymi Andrzeja Jasińskiego, Oxany Jablonskiej, Lee Kum-Singa i Ryszarda Baksta. Obecnie wykłada w Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie w 2015 roku otrzymał tytuł doktora habilitowanego.
Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień na konkursach pianistycznych oraz festiwalach w kraju i za granicą, między innymi w Kil (Szwecja), Glasgow i w Londynie, a także na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku i Festiwalu Talentów w Tarnowie. Występuje na estradach koncertowych Polski (Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, Festiwal Muzyczny Polskiego Radia w Warszawie, Festiwal „Bravo Maestro” w dworku Paderewskiego w Kąśnej Dolnej, Festiwal Talentów w Tarnowie, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Warszawskie Spotkania Muzyczne, „Muzyka na Szczytach” w Zakopanem, Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Międzynarodowe Dni Kompozytorów Krakowskich), w niemal całej Europie, na Bliskim Wschodzie i w Japonii, zbierając znakomite recenzje. Brał również udział w festiwalach chopinowskich w Gandawie (Belgia), Valldemossie (Majorka) i Nohant (Francja). Dokonał nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji. Zagrał rolę Fryderyka Chopina w filmie zrealizowanym przez Telewizję Japońską.

W 2005 roku jego nagranie Etiudy E-dur op. 10 nr 3 znalazło się na chopinowskiej płycie najwybitniejszych polskich pianistów i laureatów konkursów chopinowskich. W tym samym roku wraz z Januszem Olejniczakiem, Chórem Uniwersytetu Gdańskiego i znakomitymi solistami nagrał rzadko wykonywaną Małą Mszę Uroczystą Giacomo Rossiniego. Wykonanie to ukazało się na płycie wydanej przez Uniwersytet Gdański. W 2010 roku ukazał się album firmy DUX z muzyką Grażyny Bacewicz, zawierający między innymi I Kwintet fortepianowy w opracowaniu na fortepian i orkiestrę kameralną, który otrzymał nominację do nagrody „Fryderyk”. W 2013 roku nakładem firmy Polskie Nagrania ukazała się płyta z muzyką chorwackiego kompozytora-prezydenta Ivo Josipovića.

W 2016 roku ukazała się jego solowa płyta z muzyką Sergiusza Prokofiewa z niezwykle rzadko wykonywaną Suitą z Baletu „Romeo i Julia”
Artysta prowadzi od wielu lat także ożywioną działalność kameralną oraz występuje z wieloma znanymi artystami, orkiestrami i zespołami kameralnymi, między innymi z Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej, Orkiestrą Filharmonii Kaliskiej, Sinfonią Baltica, Capellą Cracoviensis, Polską Orkiestrą Radiową, Kwartetem Smyczkowym „DAFÔ”, Kwartetem Smyczkowym „Camerata”, Kwartetem Smyczkowym „Prima Vista”, Chórem Polskiego Radia w Krakowie, Elżbietą Towarnicką, Olgą Pasiecznik, Anną Radziejewską, Iwoną Sobotką, Bogumiłą Dziel-Wawrowską, Joanną Freszel, Januszem Olejniczakiem, Konstantym Andrzejem Kulką, Tomaszem Strahlem, Marcinem Nałęcz-Niesiołowskim, Wojciechem Michniewskim, Danielem Smithem, Jonatanem Mannem, Anną Marią Staśkiewicz, Klaudiuszem Baranem, Magdaleną Bojanowicz i Januszem Wawrowskim. Od 2014 roku występuje z pianistką Anną Boczar w duecie fortepianowym „Chopin Piano Duo”

Bartłomiej Kominek jest zapraszany do udziału w pracach jury na ogólnopolskich międzynarodowych konkursach pianistycznych i kameralnych ( między innymi: Roma Piano Competition, Międzynarodowy Konkurs Duetów Fortepianowych w Białymstoku, „Grajmy Razem” w Zamościu). Prowadzi kursy mistrzowskie w wielu uczelniach w Europie.

Jest autorem opracowania wszystkich utworów orkiestrowych Fryderyka Chopina w wersji na fortepian z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego, wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne.

W 2019 roku został odznaczony medalem Ministra Edukacji Narodowej za szczególne zasługi w pracy pedagogicznej.

Anna Boczar

Anna Boczar jest absolwentką krakowskiej Akademii Muzycznej, którą ukończyła z wyróżnieniem w 2001 roku, w klasie fortepianu prof. Stefana Wojtasa.  W 2002 roku otrzymała stypendium Rządu Francuskiego i odbyła studia podyplomowe w Paryżu w  La Schola Cantorum, kształcąc się pod kierunkiem prof. Eugena Indjica. Była rezydentką Cité Internationale Des Arts.

Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów, m.in.: Międzynarodowych Konkursów im. F. Chopina w Mariańskich Łaźniach (Czechy) i w Ankarze (Turcja), 1999; Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie i Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. H. Czerny-Stefańskiej w Aomori (Japonia),  2000;  Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. J. Brahmsa w Gdańsku, 2006 (Trio BLUette: Beata Urbanek-Kalinowska, Piotr Lato).

Brała udział w kursach mistrzowskich,  pracując pod kierunkiem wybitnych pianistów: Tatjany Szebanowej, Haliny Czerny-Stefańskiej, Rudolfa Buchbindera,  Alexieja Orlovietskiego i Kevina Kennera.

Współpracowała z wybitnymi muzykami, m.in.: z  Danielem Smithem, Stanisławem Gałońskim, Jonathanem Mannem, Januszem Wawrowskim, Katarzyną Budnik-Gałązką, Marcinem Zdunikiem, Bogusławą Dziel-Wawrowską, Iwoną Sochą, Andrzejem Lampertem, Jakubem Chrenowiczem a także z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Capellą Cracoviensis, Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej.

Od 2014 roku występuje wraz z Bartłomiejem Kominkiem w duecie  fortepianowym Chopin Piano Duo.

Koncertuje jako solistka i kameralistka w Polsce i za granicą. Występowała  we Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, Turcji, Japonii, Palestynie i na Ukrainie. Brała udział w licznych festiwalach, takich jak:
IV Festival Internationale di Musica w Rovello (Włochy), Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyka na Szczytach” w Zakopanem,  Międzynarodowy Festiwal Jeunesses  Musicales w Filharmonii Świętokrzyskiej, I Ogólnopolski Festiwal Pianistyczny „Premia Filharmonii Łódzkiej im A. Rubinsteina”,  II Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej im. Igora Strawińskiego na Ukrainie, XXIV Ogólnopolski Festiwal Laureatów Konkursów Muzycznych „Tydzień Talentów” w Tarnowie,  IV Letni Festiwal „Wawel o Zmierzchu” w Krakowie, II i III Festiwal Muzyczny „Barbakan” w Krakowie, Festiwal „Bravo Maestro” w Dworku Paderewskiego  w Kąśnej Dolnej, XXV Konfrontacje Chopinowskie w Pałacu Książąt Radziwiłłów w Antoninie, XVIII Międzynarodowy Festiwal im. Ady Sari w Nowym Sączu,
I i II Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych „Duetissimo!” w Krakowie, IX Europejskie Forum Muzyki Kameralnej w Warszawie,
III Festival de Meudon – La Semaine Polonaise (Francja).

W 2013 roku występowała w roli pianistki w spektaklu muzycznym „Pan Lutosławski”. Przedstawienia miały miejsce m.in.: w Teatrze Polskim w Warszawie oraz w Teatrze Muzycznym w Łodzi.

Była pomysłodawczynią i współorganizatorką Festiwalu Muzyki Antoniego Stolpe. W ramach tego wydarzenia w 2011 roku odbyły się koncerty w Filharmonii Kaliskiej i Pałacu Myśliwskim Książąt Radziwiłłów w Antoninie.

Jest kierownikiem artystycznym projektu wymiany polsko – palestyńskiej. Zakłada on promocję muzyki polskiej w Palestynie oraz muzyki ludowej Bliskiego Wschodu w Krakowie. Jednocześnie prowadzi działalność pedagogiczną, klasę fortepianu i duetu fortepianowego w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie. Od 2018 roku  jest doktorantką w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Jest zapraszana w charakterze jurora do konkursów pianistycznych i kameralnych. W ostatnim czasie uczestniczyła w pracach jury w Ogólnopolskim  Konkursie Duetów Fortepianowych w Rzeszowie (2015) oraz przewodniczyła jury w Konkursie Chopinowskim w Betlejem w Palestynie (2018), gdzie w tym samym roku prowadziła mistrzowski kurs pianistyczny dla studentów Akademii Muzycznej w Betlejem.

Jest autorką książki pt. „Ludwik Stefański. Grać pięknie,” która została wydana przez krakowską Akademię Muzyczną w 2009 roku.

W 2019 roku Anna Boczar otrzymała stypendium twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Chopin Piano Duo

Anna Boczar i Bartłomiej Kominek rozpoczęli wspólną działalność w 2014 roku. Stanowią jeden z nielicznych duetów fortepianowych, którego członkowie koncertują także jako soliści.
Zespół ma na swoim koncie występy w kraju i za granicą. W 2015 roku Chopin Piano Duo dokonał polskiego prawykonania Koncertu Maxa Brucha na dwa fortepiany i orkiestrę, z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Krakowskiej, pod dyrekcją wybitnego dyrygenta Daniela Smitha. W 2016 roku duet odbył tournée po Włoszech. Wystąpił w słynnym Casa Verdi w Mediolanie oraz na IV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej w Rovello. W 2017 roku odbył trasę koncertową po Bliskim Wschodzie, koncertując między innymi w Betlehem Peace Center w Palestynie oraz w The Walled of Hotel w Betlejem – niezwykłym miejscu, ważnym pod względem historycznym i politycznym. Pianiści współpracowali z dyrygentem Jonathanem Mannem tworząc oryginalną interpretację „Karnawału Zwierząt” Camille’a Saint-Saensa wraz z Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej.
Zostali zaproszeni do udziału w koncercie poświęconym pamięci Romana Maciejewskiego w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie wykonali słynne dzieło kompozytora „Negro Spirituals” na dwa fortepiany. Koncert był transmitowany w Programie II PR i TVP Kultura. Kilkakrotnie, jako duet fortepianowy, stanowili obsadę Małej Mszy Uroczystej Gioacchino Rossiniego. Niezapomniany występ z tym niezwykłym dziełem miał miejsce podczas Międzynarodowego Festiwalu im. Ady Sari w Nowym Sączu w 2015 roku.
W kwietniu 2018 roku, na Międzynarodowym Festiwalu Duetów Fortepianowych „Duettissimo!” w Krakowie, wykonali Koncert na dwa
fortepiany Ivo Josipovića, kompozytora i byłego prezydenta Chorwacji, z towarzyszeniem Orkiestry Festiwalowej AM. W tym samym roku wystąpili podczas Akademii Mistrzowskiej Pianistyki „Gradus ad Parnassum” w Krakowie. Rok 2019 zainaugurowali recitalem w ramach III Międzynarodowego Festiwalu Duetów Fortepianowych „Duettissimo”.

Najbliższe plany artystyczne zawierają koncerty w Polsce (Filharmonia Lubelska, Filharmonia Bałtycka, Warszawa, Kraków, Zakopane, Gdańsk), oraz występy we Włoszech, Brazylii i Rosji. Są ściśle związane z promocją polskiej muzyki i nagraniem płyty z tymi kompozycjami.
Jako jedyny duet na świecie, zespół uzyskał licencję od Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina na korzystanie z nazwy Chopin Piano Duo.